You know, I really love this game.


Jag, 18 #

Tio år, tänk. I tio år så har jag spelat fotboll, och jag har inte tröttnat. Jag älskar det fortfarande lika mycket som första dagen på fotbollsskolan, på Brandsprutan. Har alltid haft kämparglöd, jag ska göra mitt bästa på planen. Även fast det kanske inte gå som jag vill, den där dribblingen som jag tränat på kanske inte funkar just då. Men hey, man lär sig av sina misstag.. right? Den där känslan när man får röra en fotboll, dribbla omkring på gräset, och bara vara som man är, vara sig själv. Den känslan, jag lovar den är helt underbar. Helt seriöst, jag lever för bollen. Jag lever för fotbollen. Det här är ingen saga, utan min sanning. Funderar starkt på att välja ett gymnasium, fotboll såklart. Även fast en del tror att jag bara säger att jag bara vill bli ''fotbollsproffs'' men det är liksom det jag vill. Om jag ska tänka mig ett liv utan fotboll, jag vet inget som jag hellre vill.. jag menar, tänk att tjäna pengar på att göra något som man verkligen älskar och brinner för? Helt underbart. En del gånger på planen har jag känt mig värdelös. Tex om jag får kritik.. asså tex: Emelie, det där kunde du gjort bättre! Jag har alltid känt att fan vad dålig jag är. Jag ska fan sluta på fotbollen. Nu blir jag liksom snurrig, varför jag tänker så? Fan det är då jag ska tänka, Ja, jag kunde gjort det bättre och det ska jag F*N göra! Det är då man ska tänka positivt - när det är svårt. Skiter hur jag mår, kommer kämpa ändå! Det handlar också väldigt mycket om stöd från andra, tex om man ska ha en match.. då är man liksom laddad och peppad, men man får liksom en feeling om man har extra stöd, ni kanske inte förstår vad jag skriver, men har en vän som alltid stöttar mig just det här med fotbollen, hon tror på mig. Det vet jag, för hon visar det. Tack. Jag tror på dig också, du kommer bli en bra advokat.
När jag är på gräsplanen.. då känns det verkligen som om jag inte har några bekymmer alls, utan jag kan göra precis vad jag vill. Dribbla hur länge jag vill, kämpa, och ååh det är så underbart med fotboll. Haha om ni bara visste.
OK, nu blev det ett långt inlägg men ville bara få skriva av mig lite. Och f*n vad bra det kändes.
Jag kommer att nå fram, vänta på mig vid målet.

/E.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer nå fram dit du vill älskling :)

Du har det många andra inte har, du har lusten&orken.. Vilket är jävligt viktigt!

Men inte bara det, du har kapacitet också!

Jag tror på dig, det vet du!

Volim te najvise ljubavi <3

2008-12-26 @ 12:26:18
URL: http://maalls.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

All kritik är bra!

Du ska alltid vända all kritik åt det positiva hållet ;)



Att man ger kritik till dig är för att förbättra dig*



Du är säkert hur duktig som helst på fotboll tjejen ;)



Kram och godnatt på dig!



MVH

Sandra Gee

2008-12-29 @ 03:12:20
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0